Pengembaraan Bermula

medal_kidney

29 April 2011.
Larian pertama aku mulakan. Lari keliling kawasan rumah. Adusssssss… penattttt.. Oksigennnnn!!! Lari 10 saat dah rasa nak terburai isi perot. Jantung rasa nak pecah. Teruk sungguh stamina aku. Banyak berjalan tapi dengan semangat yang berkobar-kobar, aku berjaya habiskan 2.4KM dalam masa 31min. Keesokkan harinya, aku teruskan lagi. Habis 3.49KM.

November 2011.
Aku mendaftar di gym, Fitness First. Rajin sungguh. 7 hari seminggu. Melampau! Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Tak gitu?

4 Mac 2012.
Aku beranikan diri mendaftar untuk larian World Kidney Day 2012. Larian bermula di Dataran Merdeka. Terima kasih teramat sangat pada member baik yang melambai waktu permulaan dan menanti aku di garisan penamat. Yang terus memberi sokongan moral, fizikal, mental dari dulu sampai sekarang. (Dah macam ucapan menang Grammy Awards plak) Tapi malang.. gambar yang member aku ambil waktu mula larian semua hampeh! Ada aku kisah? Tak punnnnnn..  Hahaha. Aku berjaya menghabiskan 7KM: 1:06:30. Tu diaaaa.. slow sungguh aku lari. Tapi yang penting I DID IT!!! Nak mengalir airmata waktu sampai di garisan penamat. Tak sangka aku berjaya habiskan.

Maka pengembaraan aku menjadi semakin hebat. Berbaloi-baloiiiii!!!

Gambar : Medal pertama. Akan ku kenang sampai bila-bila.

Leave a comment